Duitsland dag 0 - Reisverslag uit Leer, Duitsland van Robbin Punt - WaarBenJij.nu Duitsland dag 0 - Reisverslag uit Leer, Duitsland van Robbin Punt - WaarBenJij.nu

Duitsland dag 0

Door: Robbin Punt

Blijf op de hoogte en volg Robbin

01 Augustus 2014 | Duitsland, Leer

De 1ste week, 2 Augustus, ben ik op de camping in Duitsland begonnen. Vriendelijke mensen en een vriendelijke collega, iets wat drukke kinderen. Na een iets wat karige ontvangst mocht ik meteen aan de bak, niet wetende wat te doen, ben ik maar meegelopen en gedaan wat ik moest doen.

Nog even terug naar het begin, ik heb mezelf dus aangemeld en mij is een plek in Duitsland aangeboden (de plek waar ik de eerste week stond). Ik heb mezelf opgegeven met basis Duits, geen probleem zeiden ze, ik zat namelijk met iemand op de camping die al 5 jaar ervaring had met Duits, omdat ze in Duitsland gewoond heeft. Ik kwam dus vrijdagmiddag rond 5 uur aan op het station waar ik opgepikt zou worden. Ik heb het niet zo op oppikken bij stations, want vaak sta ik te wachten en komt er na een uur pas iemand aan die mij ook nog moet vinden. Dat was dus ook het probleem op dat station, ik wachten en wachten komt er na 3 kwartier iemand met een auto aan (dat was mijn enige collega). Zij had mij blijkbaar en berichtje gestuurd op watchapp, maar omdat ik geen internet had kon ik niet antwoorden en zij mij niet bellen, omdat dat met haar telefoon niet kon. Haar argument was dat ze niet wist hoe laat ik daar stond, terwijl ik het 2 keer had doorgegeven aan de “receptie”, via mail en telefoon. Maar goed, ik blijf positief en ga een leuk gesprek aan tijdens de autoreis, ze heeft me wat uitgelegd over hoe de kinderen daar zijn, wat er in het weekend ging gebeuren en wat we die avond gingen doen. Wat me meteen opviel dat zij met haar eigen auto aankwam, ze vertelde dat ze alles zelf moest betalen, als we snoep nodig hadden voor een activiteit moesten we dat zelf betalen, maar ook het ophalen van iemand. Wij waren ook het enige personeel dat ze daar hadden. Bij de aankomst zag ik de eigenaresse al staan roken buiten het receptiegebouw. Ik zei gedag tegen haar en zij zei hetzelfde terug, maar wende zich meteen naar mijn collega en begon een gesprek waar ik letterlijk niets van verstond. Ik dacht, als ik dit de hele 3 weken moet doen, dan ga ik het niet halen denk ik. Mijn collega liet het appartement zien, wat er redelijk uitzag, maar niet heel schoon en overal vliegen, naja daar moet ik mezelf maar overheen zetten, komt goed! Die avond hoefde ik eigenlijk niet te werken, maar heb ik toch leuk meegedaan. Naja leuk… De eerste dag zie je eigenlijk al dat het helemaal niet kan basis Duits praten, dat je dan echt tekort komt. Toch dacht ik, het komt allemaal wel goed, als je daar lang blijft dan leer je het snel genoeg. Dus na die avond niet veel gedaan te hebben (qua spreken) zijn we naar ons “appartement gegaan”. We moesten nog allemaal spellen verzinnen, wat wel leuk was.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Leer

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

08 Augustus 2014

Duitsland dag 4-5-6-7

04 Augustus 2014

Duitsland dag 3

03 Augustus 2014

Duitsland dag 1-2: 25 jaar bestaan

01 Augustus 2014

Duitsland dag 0
Robbin

Mijn buitenlandstage in Duitsland en in België!!

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 1230

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: